Sokndal kommune

Innlogginger

Visma Enterprise Plus

NB!  Første gang man logger på med ID-porten/Bank ID så vil man få spørsmål om hvilken e-post adresse som skal knyttes til ID-porten. Ansatte oppgi e-post adressen som er registrert i Enterprise Brukeradministrasjon. Denne skal komme frem automatisk når dere logger dere på og må ikke endres.

Når det er gjort vil dere logge på logge inn med BankID/ID-porten.

Ansatte med @sokndal.kommune.no-adresse kan bruke Sign in with Azure AD

Ansatte med annen e-post må velge Sign in With ID-porten (denne kan brukes av alle)

Innlogging til ressursstyring er som før

NB! Dersom du har endret e-post arbeid i Visma Enterprise Plus, må du koble den nye e-posten mot BankId på ny. Du finner veiledning til hvordan du endrer kobling mot ny e-post adresse  nede på denne siden

Visma Enterprise Plus Her finner du  dine stillinger, lønnsslipp, tilgang til reiseregninger osv. Du kan endre på noen av feltene som adresse, mobil og bankkontonummer. Du kan også legge inn ekstra forskuddstrekk og søke om overføring av ferie.

Ny funksjonalitet i Plus er at du finner brukerveiledningene nederst på siden ved å trykke på spørsmålstegnet. Da kan du velge mellom Hjelp og Videoer. Mer informasjon finner du under Brukerveiledninger.

Ansatte finner også pålogging til Visma.net / reiseregning under fanen Meg selv og Nytt utlegg/reise.

Dersom din bruker er satt til passiv må du kontakte lønn- og personalkontoret

Dersom du ikke klarer å logge deg på Visma Enterprise kan det være flere årsaker. Her er noen trinn for å løse problemet:

Sjekk e-postadresse: Be den ansatte besøke home.visma.com for å kontrollere at riktig e-postadresse vises. Hvis ikke, må de logge ut og inn med riktig bruker.

Legg til BankID: Den ansatte må logge inn på home.visma.com og legge til BankID under "Mine opplysninger" for å sikre at den elektroniske ID-en er korrekt tilknyttet.

Hvis feilmeldingen "Ingen adgang" vises, kontakter du lønn- og personal.

Ressursstyring Her får du raskt oversikt over ledige vakter. Du har også oversikt på din turnus og skal godkjenne timelistene fra denne siden. Frist for godkjenning av timelister er den 6 i måneden etter.

Dersom du allerede har BankID via skolen eller annen arbeidsgiver og får feilmelding kontakter du lønn- og personal. 

 

Til toppen