Åpning av ny vei til Løtopt

Foto av Ingvild Mydland/agder

I dag har ordfører Jonas Andersen Sayed åpnet ny vei til Løtopt.

Det er ikke hver dag vi har veiåpning i Sokndal kommune, så selvfølgelig måtte denne anledningen markeres med snorklipp og kake.

Åpningen ble gjort iht. smittevern reglene med snorklipping ved Løtopt veien og kake servert til Driftsavdelingen på Drageland.

Ordfører Jonas sa noen velvalgte ord for anledningen: "For om lag ett år siden husker jeg at vi var på befaring her på Løtoftsveien. Jeg vil ikke si at jeg er noe ekspert på vei, men til og med mitt enkle hode forstod at her var det behov for mer vedlikehold enn bare litt grus og litt asfalt på toppen.

Jeg tror alle var enige om at veien hadde et stort behov for en oppgradering, og det er jo også på det rene at den økte trafikken til kalkdosereren har slitt ekstra på veien. I tillegg har jo turfolket for alvor for øynene opp for naturen her oppe, og rundturen med jernstengene og Elvestrøm har blitt en av de mest populære turene i kommunen.

Og driftsavdelingen er egentlig de som skal ha størst takk, siden det er de som har utført den meste av jobben. Alt har så vidt jeg har forstått gått etter planen, både når det gjelder tid og penger, og det viser jo hvor mye kompetanse vi har i kommunen.

Dette er en kjekk dag for mange. Først og fremst for dem som bor på Løtoft, men også for alle oss andre som nå kan kjøre opp til Løtoft for å gå tur uten å ødelegge risikere skader på bilen i samme slengen."

Gratulerer med en ny og flott vei!