Gjest i egen bygd

Cittaslow Sokndal har i samarbeid med Sogndalstrand event laget en gratis sommeraktivitet for innbyggerne i Sokndal. Målet med aktiviteten er at en skal bli bedre kjent i egen kommune samtidig som en kommer seg ut på sykkel eller til fots.  Kanskje må du også i bil eller båt en gang eller to?

Hådyr Jan-Ove Grastveit

Cittaslow Sokndal har valgt ut ti områder i Sokndal som er verdt et besøk. Hvert sted har to sett med oppgaver som kan løses. Noen steder er det også oppgaver der en ber om at en tar et flott bilde. Hvis en velger å dele bildet på instagram med #visitsokndal så er en også med i fotokonkurransen som Cittaslow Sokndal arrangerer.

Aktiviteten gjennomføres ved å laste ned en app som heter Actionatrack og deretter scanne en qr-kode når en er inne i appen. Da vil en få opp informasjon om aktiviteten og et kart som viser hvor oppgavene er. Dette er en flott familieaktivitet der en kan ha konkurranse internt i familien og se hvem som kan mest om bygda. Selv om du ikke ligger øverst på resultatlisten kan du likevel få en flott overraskelse.

Alle som er innom minst 8 av de 10 plassene(svarer på 16 av 20 oppgavesett) i løpet av sommeren er med i trekningen om en flunkende ny sykkel. Aktiviteten er åpen til 31. august, og vinneren blir trukket ut første uken i september. Slik gjør du det:

1. Last ned appen Actiontrack

2. Åpne appen først og scan så inn QR-kode fra PC eller annen mobil

3. Hvis du ønsker å være med i trekningen om premier så ber vi om at du bruker fullt navn når du registrerer brukernavn i appen.