Invitasjon til markering av frigjøringsdagen og den nasjonale veterandagen 8.mai.2023 kl. 14:00 i Gloppedalsura

Ordførere samles for å markere 8. mai

I anledning markering av frigjøringsdagen og veterandagen 8. mai er 15 ordførere fra Sør-Rogaland invitert til en felles markering av dagen på Ruten i Sandnes mandag 8. mai.

Det vil bli en høytidelig markering ute på plassen med oppstilling, taler, avduking av Bauta, kransenedleggelse og kulturinnslag. Arrangementet starter kl 17.00

Biskop Anne Lise Ådnøy og statsforvalter Bent Høie vil holde taler og det blir kulturelle innslag.

Ordføreren fra følgende kommuner er invitert til å delta i markeringen i Sandnes:

Gjesdal, Hå, Klepp, Randaberg, Sandnes, Sola, Stavanger, Lund, Sokndal, Egersund, Time, Bjerkreim, Kvitsøy, Strand og Rogaland fylkeskommune.