Lars-Arne Oldernes takket av som rådmann i Sokndal kommune

Under gårsdagens kommunestyremøte ble Lars-Arne Oldernes takket av for innsatsen som rådmann i Sokndal kommune de siste to årene.

Gårsdagens møte var det siste for Oldernes, som har sin siste arbeidsdag i Sokndal kommune fredag 11. februar. Ordfører Jonas Andersen Sayed benyttet anledningen til å takke av Oldernes på vegne av kommunestyret.

- Du har gått inn i denne jobben med hele deg og du har gjort en god jobb med å videreutvikle organisasjonen og kommunen. For vi har fått til mye de to siste årene, og mye har du vært sterkt delaktig i, sa ordfører Jonas Andersen Sayed.

Som gave ble det overrakt blomster, samt et trykk av Helleren-husene av den lokale kunstneren Lene Danielsen.

- Håper du finner en fin plass å henge det opp, og at det blir en fin påminnelse av tiden din her i Sokndal, avsluttet Sayed.

Etter overrekkelsen takket Oldernes for oppmerksomheten og ønsket kommunestyret lykke til videre.

- Jeg kommer til å savne Sokndal – ikke så rent lite. Har noen saker jeg vet jeg kommer til å huske, blant annet motorsportsenteret. Så har jeg hatt æren av å være her hele koronaperioden. Det har vært en øvelse å holde ting i gang, og korona hadde jeg nesten fra dag 1. Men det er ikke korona jeg kommer til å huske mest, og jeg kommer garantert til å komme tilbake for å overnatte på Sogndalstrand kulturhotell. Da gleder jeg meg til å besøke Jøssingfjord vitenmuseum, også har jeg lyst å få med meg et arrangement på motorsportsenteret, sa Lars-Arne Oldernes.

Oldernes tiltrådte stillingen som rådmann 1. oktober 2019. Nå går veien videre til ny jobb som økonomisjef i Nome kommune.

Det vil bli innkalt til et ekstraordinært kommunestyremøte torsdag 24. februar for å vedta ansettelse av ny kommunedirektør. I perioden fram til ny kommunedirektør har tiltrådt vil kommunalsjef helse og omsorg Sigmund Hadland jr. konstitueres i stillingen.