Nå må alle passe ekstra på – melding fra ordføreren

Vi følger alle spent med på smittesituasjonen i Eigersund. Generelt har vi den siste tiden sett flere smittetilfeller i kommuner i nærheten av oss

Med den nye utviklingen med utbrudd av et nytt, mer smittsomt virus i vår nærmeste nabokommune er det viktig at vi  gjør så godt vi kan og følger smittevernreglene og anbefalingene. Avstand, få nærkontakter, testing, smittesporing og karantene er de beste virkemidlene vi har for å ha fortsatt kontroll på smitten. Og i den situasjonen vi er i nå er det spesielt viktig at vi er flinke på å teste oss ved mistanke om smitte. Erfaringen så langt viser at terskelen for å teste seg er noe høy hos enkelte. Vi har god kapasitet på testing i Sokndal, så ikke vær redd for å teste deg selv om du bare har svake symptomer!

Vi nærmer oss sakte men sikkert en helt normal hverdag, men vi er fortsatt ikke i mål. Ta vare på hverandre og hold ut!

Jonas Andersen Sayed, ordfører