Ny fastlege på Sokndal legekontor!

Fra februar 2024 styrkes legestaben ved Sokndal legekontor. Da starter Renate Lye, og blir dermed den tredje legen ved kontoret.

Renate går inn i en nyopprettet legehjemel som ALIS lege (lege under spesialisering i allmenn medisin). Hun vil fra oppstart han en pasientliste på 500 pasienter, og denne utvides gradvis underveis i spesialiseringsløpet.

Med Renate på plass vil et allerede veldrevet legekontor styrkes ytterligere. Ansettelsen bidrar også til å sikre kontinuitet i legetjenesten i kommunen i årene framover.

For Sokndal kommune er det veldig kjekt at unge lokale leger velger vårt legekontor som arbeidsplass. Med Renate som en del av legeteamet sikrer en også at det lenge etterspurte tilbudet om en kvinnelig fastlege i Sokndal endelig kommer på plass.

Vi ønsker Renate velkommen!