Smitten kan være knyttet til basar på Myssa

Alle personene som har testet positivt har deltatt på basar på Mysse bedehus fredag 12. november. Sokndal kommune oppfordrer alle som har deltatt på dette arrangementet til å ta hurtigtest, og være særlig oppmerksomme på luftveissymptomer.

Mandag 15. november testet en ansatt på Solbø sjukeheim positivt på Covid 19.

I dag, onsdag 17. november har ytterligere en person testet positivt. Totalt har 5 personer nå testet positivt, der 3 er bekreftet med PCR-test

Personene som har testet positivt har deltatt på basar på Mysse bedehus fredag 12. november. Sokndal kommune oppfordrer alle som har deltatt på dette arrangementet til å ta hurtigtest, og være særlig oppmerksomme på luftveissymptomer.

Dersom hurtigtest er positiv skal PCR-test bestilles for å bekrefte/avkrefte hurtigtest.

Ved positiv hurtigtest ber vi om at kommuneoverlege Inger Skretting Opstad informeres. Tlf: 99793721

På grunn av dette er det innført besøksstans på avdeling Soltunet, samt skjerpede smitteverntiltak for ansatte og beboere på denne avdelingen.

Det har nå kommet svar på PCR-test tatt av personal og beboere og alle disse er bekreftet negative.

Senere i uken vil det bli tatt nye tester. Om også disse er negative vil en kunne trappe ned tiltakene på avdelingen mot slutten av uken.

Kommunen vil presisere at tiltakene, inkludert besøksstans kun gjelder avdeling Soltunet.