Snus- og røykesluttekurs

I samarbeid med frisklivssentralen i Eigersund kommune har vi nå gleden av å tilby kurs i snus- og røykeslutt til våre innbyggere.

Dette er et kurs som passer for deg som har lyst til å slutte med snus og/ eller røyk, og som har bestemt deg for å gjøre et slutteforsøk.

Kurset er for alle som er over 18 år, og som er innbygger i Dalane.

Kurset består av seks samlinger, hvor hver samling varer i ca. halvannen time. De tre første samlingene brukes til å forberede slutting, de to neste til å opprettholde å være snus- og røykfri, og siste samling er en oppfølgingssamling.

Temaene som vi skal igjennom på kurset er blant annet motivasjon og ambivalens, abstinensplager og nikotinsug, info om legemidler som kan hjelpe, og tips til hvordan du kan bli forbli snus- og/eller røykfri.

Oppstart: Mandag 13. januar, kl. 18:00-19:30.

Hvor: Egersund.

Påmelding: friskliv@eigersund.kommune.no innen 8. januar.

Kursleder: Ida Mariann Vestbøstad.

Egenandel: 300 kr

Mer informasjon finner du på www.eigersund.kommune.no/frisklivssentralen, eller ta direkte kontakt med kursleder.

E-post: friskliv@eigersund.kommune.no
Telefon: 474 53 158