Vær med på å bekjempe det giftige ugraset Landøyda i august 2022

Aksjons-periode: 1-31 august

Også i år 2022 blir det en aksjonen mot ugraset for å redusere Landøyda sin økende spredning her i Eigersund og Sokndal.  Absolutt alle er inviterte til å være med. Premiering for alle som er med på aksjonen som går i hele august.

Få litt opplæring i hvordan du kan gjenkjenne planten

1.august kl. 19.00 vil vi ha en visning ved Parkeringsplass på Slettebø av planten og andre vekster som denne kan forveksles med. NLR (Norsk Landbruksrådgiving i Rogaland avd. Helleland v/Birgitt Harstad). Vel møtt til dette!

Hilsen Aksjonsgruppa: Eigersund Bondelag, Helleland Bondelag, Sokndal Bondelag, Eigersund Bonde- og Småbrukarlag, LNR(Norsk Landbruksrådgiving Rogaland avd. Helleland) og Landbrukskontoret i Eigersund og Sokndal.

Dersom du lurer på noe, kan du ta kontakt med Landbrukskontoret ved Marit Rødland Egeland på e-post marit.roedland.egeland@eigersund.kommune.no, telefon 51 46 10 30 eller mobil 932 30 190.

LES MER OM KAMPANJEN HER: På Eigersund kommune sin hjemmeside eller ved å benytte deg av QR-kode