Varsel om kraftige vindkast, snø og is gult nivå

Meteorologisk institutt har sendt ut oransje varsel for svært kraftige vindkast for store deler av Rogaland. Varselets varighet er fra 27. desember kl. 20.00 til 28. desember kl.06.00. Det er meldt lokalt svært kraftige vindkast på 33-42 m/s.
Varsel fra Meteorologisk Institutt for Deler av Rogaland og Vestland | Varsom.no

Varselet gjelder hele Rogaland, unntatt Haugalandet fra Tysvær og vestover, Nord-Jæren kommunene og Dalane fra Egersund og sørover. I disse områdene er meldt lokalt kraftige vindkast på gult nivå med vindkast på 30-37 m/s.

Varsel om snø, gult farenivå for Dalane.
Det er også sendt ut farevarsel for snø for Dalane (indre deler av Bjerkreim, Eigersund, Lund og Sokndal). Det er meldt fare for 15-30 cm snø (kan hende lokalt svært mye snø) i løpet av 24 timer fra 27. desember kl. 20.00.
Varsel fra Meteorologisk Institutt for Agder og sørvest i Rogaland | Varsom.no

Se oversikt over varsler for Sokndal kommune: Varsom.no