Tilskudd/kulturmidler til lag og foreninger i Sokndal 2024

Lag og foreninger i Sokndal kan nå søke om driftstilskudd for 2024.  Søknadsfristen er 1. mai.

Tilskuddsordningen gjelder alle foreninger og lag i Sokndal. Foreninger som har tilbud til barn/ungdom vil bli prioritert.

Hvem kan søke? Organisasjoner, foreninger, lag og institusjoner som driver eller vil starte virksomhet innenfor hovedutvalget for Levekår sitt ansvarsområde, dvs. kultur, idrett og aktiviteter for barn og unge.

Hvem kan ikke søke?

• Organisasjoner som primært tar vare på medlemmenes medisinske, yrkesfaglige eller økonomiske interesser.
  • Organisasjoner som mottar vesentlige tilskudd fra annet hold eller over annen post på kommunens budsjett. Dette gjelder også støtte i form av gratis leie av lokaler/uteområder eller annen form for økonomisk støtte fra kommunens budsjett.
  • Politiske partier og aksjoner.
  • Lag som er organisert på regionnivå.

NB! Nytt fra 2023: I tillegg til at årsmelding og regnskap skal legges ved søknaden, skal det også sendes inn en aktivitetsplan for søknadsåret. Dette skal til sammen gi et bilde av foreningens aktivitet og økonomi. Ufullstendige søknader vil ikke bli behandlet.

Retningslinjer for kulturmidler i Sokndal vedtatt 2023.

Søknadsfrist for tilskudd i 2024 er 1. mai.

Du finner søknadsskjema HER.